POZITÍV FEJLŐDÉS?
A KÖZÉP- ÉS KÉSŐ SERDÜLŐKORI ÉLETSZAKASZ
NEHÉZSÉGEI A XXI. SZÁZAD ELEJÉN
TEMATIKUS SZÁM
Szerkesztő: Szabó Éva
“Tematikus kötetünk középpontjában a serdülőkor középső és késői szakaszának néhány pszichológiai aspektusa áll. Az itt csokorba szedett tanulmányok részben egy komplex kutatás anyagára épülnek, melynek eredeti célkitűzése az volt, hogy feltárja azokat a jellemzőket, amelyek segíthetik vagy gátolhatják a serdülőket abban, hogy életük e fontos és kritikus szakaszából „győztesen” kerüljenek ki, és boldog, elégedett életet élő felnőttekké váljanak. Később ezekhez csatoltunk még három másik tanulmányt, amely hasonló kérdésekre keresi a választ, de már kissé konkrétabb problémák szintjén.”
SZABÓ ÉVA:
Szerkesztői előszó
KŐRÖSSY JUDIT:
A pozitív fiatalkori fejlődés elmélete és modelljei
JÁMBORI SZILVIA, HORVÁTH M. TÜNDE, HARSÁNYI SZABOLCS GERGŐ:
Az internetes kapcsolatokban való nyitottság összefüggése az észlelt
társas támasszal és az énhatékonysággal
KASIK LÁSZLÓ:
“Nem szeretném megoldani.” A kortárs problémák megoldásával
kapcsolatos negatív orientáció vizsgálata serdülők körében
SZABÓ ÉVA, KÉKESI MÁRK:
A felelősségérzet koncentrikus szerkezetének vizsgálata középiskolások körében
LEIST BALOGH BRIGITTA, JÁMBORI SZILVIA:
A kapunyitási pánik vizsgálata a megküzdési módok és a szorongás függvényében
PORPÁCZI JÚLIA, HARSÁNYI SZABOLCS GERGŐ, CSABAI MÁRTA
Lelki ellenálló képesség és társas megismerés az információs társadalomban.
A lezárás iránti igény, a reziliencia és a szorongás összefüggéseinek
vizsgálata magyar egyetemista mintán